Review – Slush Wizzard

Review – Slush Wizzard

100_2527

Door Samantha – Nu we steeds vaker van de zon kunnen genieten, is een verkoelend drankje of lekker ijsje niet verkeerd, vooral niet als je dit zelf thuis kunt maken. Vandaag review ik de Slushy Wizzard van de Xenos en laat ik zien hoe ik mijn eigen slush ijsje heb gemaakt.

Op de verpakking staat dat als je de Sluhsy Wizzard voor het eerst gaat gebruiken, je de beker één nacht in de vriezer moet zetten, zodat het goed bevroren is. Zelf zou ik aanraden om het de eerste keer zeker twee of als het kan drie nachten erin te laten. Zo weet je zeker dat het goed bevroren is. Hierna kun je de beker vullen met het drankje waar jij zin in hebt. Behalve light frisdranken, kun je elk soort drank gebruiken. Zelfs thee, maar later meer hierover. Na 10 a 15 minuten begint de slush vorm te krijgen. Hieronder zie je stap voor stap hoe ik te werk ging.

100_2528
Na drie dagen haalde ik de beker uit de vriezer en vulde deze met Dubbel Fris in de smaak Ananas en Mango.

20150502_192721
Hier zie je het effect na een aantal minuten. Nog niet heel bijzonder, je ziet een paar luchtbellen en volgens mij is dit een teken dat het de goede kant op gaat.  Het is belangrijk om te blijven roeren, anders bevriezen de zijkanten. So far, so good.

20150502_193610

20150502_193702

Now we are talking! De slush begint ergens op te lijken. Dit was ongeveer na 10 minuten. Goed blijven roeren en ook het ijs van de zijkanten meenemen. Op dit moment is het nog aan iets aan de waterige kant.

20150502_193906

20150502_194001

En tadaa! Het effect na 13 minuten. Achteraf gezien was het nog iets aan de waterige kant en zou ik het de volgende keer wat langer erin laten (hello ongeduld). Om jullie een goed beeld te geven heb ik het overgeschept in een kommetje, maar je zou het gewoon in de slush beker kunnen drinken. Hierin blijft het langer koel.

Na dit eerste ijsje, hadden mijn zusje en ik de smaak te pakken. Wij hebben de beker omgespoeld en meteen in de vriezer gezet. De volgende dag hebben wij een ijsje gemaakt van mango thee (Pickwick). Wij wilden kijken of we ook een gezonde variant konden maken. Wij hadden de thee in het bekertje laten staan, met het bijbehorende lepeltje erin. Dit keer wilden we het wat langer laten staan, zodat het niet waterig zou zijn. MAAR, gek genoeg waren wij vergeten om tussendoor te blijven roeren en bleef het uiteindelijk ongeveer 20 minuten staan. Toen we keken was het ijsje helemaal bevroren en kregen we het er niet meteen los. Na een tijdje kwam het eruit en dit was het resultaat. Geen slush, maar wel een heel leuk en gezond ijsje.

100_2538

Voordelen:
– Leuk voor jong en oud
– Gezonde ijsjes zelf maken
– Mixen met verschillende drankjes en smaken

Nadelen:
– De wachttijd tot de beker bevroren is

Al met al, vind ik het een super leuk product, waarmee je lekkere en gezonde ijsjes kunt maken. Ook leuk om met kinderen te doen. Je vindt de Slushy Wizzard voor €6,99 euro bij de Xenos.

Wat is jouw favoriete ijsje?

PS: Volg ons op Instagram en Bloglovin

16 gedachtes over “Review – Slush Wizzard

  1. Ik denk dat dit inderdaad wel heel leuk is om met kinderen te doen, het klinkt echt heel erg lekker en helemaal super als het natuurlijk nog een beetje warmer word….Ja deze gadget lijkt mij wel wat!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

