Waar thee goed voor is

Waar thee goed voor is

img1429604555668

Door Madhu – Lekker een kopje thee drinken, wie doet dat niet?  Maar weet je ook welke thee goed is voor je gezondheid en wat de werking hiervan is? Vandaag beschrijf ik vier soorten thee die naar mijn mening gezond zijn om te drinken. Lees je met me mee?

img1429605842595

Zelf drink ik alleen maar thee (zwarte/rooibos/munt/Indiase thee) want ik lust echt geen koffie. Het gaat er gewoon niet in bij mij. Ik verdiepte mij laatst in de verschillende thee soorten, wat nou werkelijk goed blijkt te zijn voor je gezondheid en dat wilde ik graag vandaag met jullie delen. Aangezien ik toch veel thee drink op een dag, kan ik beter een thee soort drinken wat ook een goede werking heeft op mijn gezondheid. Ik ga er zelf ook vanaf vandaag bewust mee aan de slag en hoop dat ik jullie ook hiermee kan inspireren. Dus waar wachten we op.

Witte thee

  • Bescherming tegen UVB en UVA straling
  • Vertraagt huidveroudering
  • Bevordert de elasticiteit van de huid
  • Helpt om rosacea te verminderen
  • Verlaagt stress
  • Helpt bij afvallen

img1429608095545

Groene thee

  • Bescherming tegen hart- en vaatziekten
  • Bescherming tegen huidkanker
  • Helpt bij afvallen
  • Verlaagt de kans op tandvleesaandoeningen en ontstekingen
  • Bevordert je immuunsysteem
  • Gezond voor je haar

img1429607686137

Rooibos thee

  • Helpt bij huidproblemen
  • Helpt tegen allergieën
  • Helpt tegen maag-darmklachten
  • Bescherming tegen hart- en vaatziekten
  • Rustgevend

img1429607247829

Muntthee 

  • Stimuleert de spijsvertering
  • Helpt bij misselijkheid
  • Helpt bij hoofdpijn
  • Helpt bij reisziekte (voor het vertrek drinken)
  • Helpt bij afvallen
  • Helpt tegen slaapproblemen (voor het slapengaan een kop thee drinken)

img1429607158113

Zoals boven vermeld zie je dat ik ook Indiase thee (chai) drink, dit is ook erg gezond. Dit komt mede door de kruiden die erin zitten. Ik heb hierover een artikel geschreven deze zijn te vinden op de volgende linkjes; klik hier voor de Indiase kruiden en klik hier voor het recept voor het maken van de Indiase chai.

img1429606844921

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen waarom en welke thee goed is voor je gezondheid. Nu komt natuurlijk mijn vraag aan jullie:

Welke thee drink jij het liefst?

19 gedachtes over “Waar thee goed voor is

  1. Zeer goed om te weten dat ik de juiste thee (meervoud) drink 😉 Witte thee is echt heerlijk, jammer dat ik het zo weinig terugvind. Verder natuurlijk groene en zwarte. Rooibos drink ik enkel met de mango en peach, zo lekker!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

