Inspiratie op de werkvloer

Inspiratie op de werkvloer

100_2432

Door Samantha – Tijdens het heerlijke paasweekend waar ik met volle teugen heb genoten van de zon, heb ik het boek Inspiratie van 9 – 5 Spirituele principes voor op de werkvloer gelezen. Dit is geen complete boekreview, maar ik vond het wel leuk om wat onderwerpen in de spotlight te zetten.

Het boek is opgesplitst in twee delen. Kort samengevat gaat deel één gaat over je werkplek/omgeving en deel twee gaat over de relatie met collega’s.  Het boek staat vol met spirituele tips en oefeningen om meer uit jezelf te halen op je werk. Dit kan misschien een beetje zweverig klinken, maar als je stilstaat bij sommige punten die worden genoemd klinkt het al vrij snel normaal. Of je nou voor een baas werkt of voor jezelf. Of je nou thuis werkt of op kantoor, iedereen spendeert veel tijd op werk. Met kleine aanpassingen, zoals onder andere het gebruik van bepaalde kleuren, geuren en bloemen, kun je jouw werkplek omtoveren tot een inspiratiebron voor een succesvolle dag.

Kleuren

Standaard kantoorbeeld van Nederland: Wit, grijs, grauw en leeg. Dit is natuurlijk een beetje overdreven, maar breed genomen zijn veel kantoorpanden saai en kleurloos ingericht en dat terwijl kleur juist zoveel kracht uitstraalt. Je hoeft helemaal niet meteen de muren te gaan schilderen, maar je kunt kleurrijke accentjes toevoegen aan je interieur. Benieuwd wat elke kleur betekent?
Blauw: Vertrouwen, intellect.
Bruin: Aarde, vruchtbaarheid
Geel: Succes, licht
Groen: Natuur, leven en liefde
Oranje: Vuur, luxe, pracht en praal
Paars: Koningschap
Rood: Vuur, passie, hartstocht
Wit: Eenvoud, onschuld.

Leuk feitje. In het boek wordt doorverwezen naar deze website, waar je een persoonlijke test kunt doen op basis van kleuren. Ik heb hem zelf ook gedaan en was onder de indruk van uitkomst.

1422709799006

 Bloemen

” Heb je je wel eens afgevraagd waarom artiesten altijd bloemen in hun kleedkamer hebben staan? Of waarom er bij speciale gelegenheden bloemen worden gekocht? Bloemen hebben speciale krachten: hun vibraties zijn in harmonie met de heilzame krachten van de aardenenergie”. Toen ik dit las dacht ik maar natuurlijk. Altijd als wij bloemen thuis hebben of de bloemen beginnen buiten (in de tuin) weer te bloeien, wordt ik altijd zo vrolijk en dit zou moeten worden doorgetrokken naar de werkplek. Vooral bij banen waar je de hele dag achter de computer zit, heb je op een gegeven moment niks meer om naar uit te staren. Oftewel, inspiratieloos en demotiverend. Dit zeg ik uit ervaring van een stage, waar ik van 08:00 – 17:00 uur naar een wit muur moest aankijken, omdat mijn bureau zo was neergezet. Benieuwd naar de eigenschappen van bloemen?

Anjer: Kracht
Iris: Geloof, wijsheid
Lelietje-van-dalen: Mentale behendigheid
Narcis: Wedergeboorte, hoop
Orchidee: Versterkte intuïtie
Tulp: Weert ongeluk af
Zonnebloem: Uitnodigend, wijsheid, succes
Roos: Macht, succes, vriendelijkheid, bescherming

Om het artikel niet al te lang te maken, laat ik het voor nu bij deze twee onderwerpen. Ik denk ook om te beginnen dat deze voor iedereen toepasbaar zijn. Persoonlijk vind ik dit soort dingen (spirituele tips) heel interessant om te lezen en om er bij stil te staan. Ik ben benieuwd hoe jij erover denkt?

Wat doe jij om geïnspireerd en gemotiveerd te blijven tijdens je baan/stage?

7 gedachtes over “Inspiratie op de werkvloer

  1. Wat een goed artikel. Ik ben hier heel gevoelig voor. Ik bedoel voor bepaald licht, of spullen om mij heen. Ik moet het ook altijd een beetje persoonlijk maken ergens. Op mijn werkplek, maar ook als ik bijvoorbeeld in een hotel zit …anders voelt het niet goed en kan ik er zels sago van worden! hahahha..

    Liked by 1 persoon

  2. Interessant dit en meteen een goed excuus om meer rozen te kopen 😉 Ik geloof er zeker in dat je omgeving het gevoel en werkhouding kan beïnvloeden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

