Opbergtips beautyspulletjes

Opbergtips beautyspulletjes

100_2275

Door Samantha – Ik ben altijd bezig om manieren te vinden om spulletjes zo efficiënt, maar toch mooi mogelijk op te bergen. Het oog wil tenslotte ook wat. Ondanks dat wij geen beautyblog an sich zijn, begint onze interesse naar beauty en make-up steeds meer te vergroten. Om deze reden wil ik jullie laten zien hoe ik onder andere een deel van mijn (dagelijkse) make-up opberg. Wellicht dat je inspiratie kunt opdoen.

Het begint allemaal bij de Action en Big Bazaar. Och och, daar kun je zoveel leuke hebbedingetjes kopen. In dit geval komen die ook eens te pas om je make-up te organiseren. Heel lang terug kocht ik in de Action een kleine maar o zo schattige ladebakje met drie lades, een mini prullenbak voor op het bureau in de vorm van een kliko en een wattenstaafhouder.  Nu was ik eergisteren weer naar de Action gegaan en de wattenstaafhouder en ladebakjes zijn nog steeds te verkrijgen. De kleine kliko heb ik niet gevonden, maar misschien dat je die in soortgelijke winkels als Big Bazaar wel kunt vinden.

Ladebakje

100_2263

Ik moet erbij vermelden dat ik mezelf opmaak aan een bureau. Ik zit relax op mijn bureaustoel, waar ik links op de plank, waar eigenlijk je boeken horen een mand en dit ladebakje heb geplaatst. Het bevat drie lades en eigenlijk heb ik mijn everyday producten in lade twee. Zodra ik me begin op te maken haal ik dit laatje eruit en zet het voor me op tafel. Het voordeel hiervan is dat je meteen je producten terug in de lade kunt zetten en geen rommel achterlaat. Ook dwing je jezelf, juist omdat het geen grote lade is, goed te kijken naar welke producten je echt vaak pakt.

In lade 1 zitten kleine enveloppen en wat pennen. In lade drie zit mijn make-up die ik regelmatig gebruik, maar niet elke dag. Ook deze selectie is minimaal. In één zo een ladebakje kan ik drie doosjes voor het gezicht kwijt, een klein oogschaduwdoosje van NYC, een lippotlood, een lippenbalsem en gezichtsprimer.

Mini kliko (bureau prullenbak)

100_2272

100_2270

Officieel is dit ding bedoelt voor puntenslijpsel en kleine propjes, die je heel makkelijk hierin kunt gooien terwijl je druk aan het werk bent. Tot zover ik me kan herinneren heb ik dat nooit gedaan. Een lange tijd lag het gewoon zo op me bureau onder het mom van decoratie. Tot op een dag ik het briljante idee kreeg om dit als opbergproduct te gebruiken. Het formaat is namelijk precies goed voor je  dagelijkse mascara’s, oogpotloden, eyeliners en andere lipproducten die je vaak gebruikt. Zelf heb ik er twee mascara’s in, twee foundation sticks (verschillende kleuren), lipgloss, oogpotlood en eyeliner. Zodra alles erin zit doe ik het dekseltje dicht en zet ik hem bovenop het ladekastje. Hier geldt wederom een minimale selectie van potloden die je (bijna) elke dag gebruikt.

Wattenstaafhouder

100_2269

100_2267

Waar de bovenste twee opbergsystemen gericht waren op de dagelijkse make-up, is deze in mijn geval vooral gericht op make-up producten die ik niet heel vaak gebruik. Eigenlijk gebruik ik dit meer als decoratiestuk in mijn open kast, omdat ik anders wel alles in manden en lades heb opgeborgen. Je kunt dit natuurlijk ook gebruiken voor je producten die vaak gebruikt. In plaats van wattenstaafjes kun je hier heel gemakkelijk losse oogschaduwdoosjes en blushes in plaatsen. Als je zorgt dat je een beetje ruimte houdt, kun je de houder plat zetten en je doosje er heel makkelijk uit pakken.

Dit waren mijn drie opbergtips voor je (dagelijkse) beauty producten. Zodra ik nog meer leuke opbergtips heb zal ik deze zeker met jullie delen.

Hoe berg jij je dagelijkse make-up op?

6 gedachtes over “Opbergtips beautyspulletjes

Geef een reactie

