8 Lifehacks – Opbergen

8 Lifehacks – Opbergen

header

Door Samantha – Met heel veel spullen en te weinig ruimte is het een leuke uitdaging om alles zo goed mogelijk op te bergen. In dit artikel deel ik wat lifehacks die het opbergen van spullen een stuk makkelijker maken. Je kent ze wel, handige tips waar je zelf in eerste instantie niet aan had gedacht. Ik heb een lijst gemaakt van 8 opberg tips die mij het meest aanspraken.

5d8b708db2f113987628298ebc437ef7
Geen gezeur of geduw met het opbergen van je strijkplank. Bevestig een kapstok met twee haken en hang daar je strijkplank aan.

b6d1e2e588529634137a1e399bcbfd9f
Voor het opbergen van je snijplanken, maar ook deksels van pannen bespaar je op deze manier veel ruimte. Het enige waarmee ik zit is het bedenken hoe je zo een plank kunt bevestigen. Mijn vader riep al ”ik ga niet boren in de keukenkasten om ze vervolgens te verpesten”. Hebben jullie een idee? Misschien iets van een kliksysteem. Het is in ieder geval erg slim bedacht en ruimtebesparend in je keukenkastjes.

c4d542283e6e1a7b39bc5d6f3be81252
Zo creatief bedacht dit. In plaats van al je tandenborstels en tandpasta boven je wasbak neer te leggen, berg je ze op deze manier netjes in de lade. Koop zo een bestekbak heel goedkoop bij de Action ( we all love Action) en plaats deze in een lade, waar je vervolgens je dingen in opbergt. Zo heb je boven je wastafel meer ruimte om mooie decoratie en kaarsen te plaatsen. Jammer genoeg hebben wij in de badkamer geen ladekast onder de wastafel, anders had ik dit zeker gedaan.

cc1becf452ee764819cae41154b240d8
Een pretty way om kleine hebbedingetjes op te hangen in je kamer. Deze tasjes komen volgens mij van de Douglas, maar je kunt ieder soortgelijkje tasje heel makkelijk met een punaise vastpinnen. Deze punaise werk je vervolgens weg door er mooie dingetjes in te doen. Denk hierbij aan kaarten, nepbloemen, notitieboekjes. Zorg wel dat het niet te zwaar wordt.

e2c995deaf7a5ea472a92330d8b894ae
Een kleine DIY, maar wel een handige DIY. Al mijn slippers liggen in een grote bak, waar ik ze voor mij doen heel erg mooi heb opgeborgen. Niet dus! Ik moet alleen nog bedenken waar ik zo een rails kan ophangen. Zulke inspiratieplaatjes prikkelen je creativiteit wel om te bedenken hoe jij dit in jouw situatie kunt toepassen. Volgens mij zou dit ook met pumps kunnen. Kun je het al verbeelden?

e9d289951e116d116cee0b34fea212b8
Ruimte besparen in je kledingkast. Volgens mij kan elk meisje wel zo een tip gebruiken. Dit principe gebruikte ik al, alleen was ik niet zo creatief om het lipje van een colablikje te gebruiken. Als ik ruimte te kort had hing ik mijn hanger aan de hals van een andere trui. Kun je me nog volgen? Hetzelfde principe als op de foto. Nu ik dit lipje gebruik kan ik zo wild heen en weer bewegen, zonder dat het onoverzichtelijk wordt. Ze zitten stevig vast en de kleding komt er net onderuit. Zo is je kast geordend en behoudt je de overzicht.

e404442c5d413f720ce10bf820d1f753

life_hacks_07-320x427
Twee opberg tips voor schoonmaakproducten. Ieder huis heeft een aantal schoonmaakproducten. Sommige hebben een hele verzameling en dan is het handig op een slimme opbergsysteem te hebben. Op de eerste foto zien we een rails onder de gootsteen kast. Dit is handig voor je alledaagse schoonmaakmiddelen. De tweede tip is om zo een plastic schoenenzak te kopen, deze te bevestigen aan bijvoorbeeld je voorraadkast of een andere kastdeur en daar in plaats van schoenen je schoonmaakmiddelen in te plaatsen. Door dat het plastic is kun je meteen zien welk schoonmaakmiddel het is. Je kunt trouwens in plaats van schoonmaakmiddelen ook tussendoortjes of snacks opbergen. Ideaal voor een studentenhuis of een huis met kleine kinderen.

Dit waren mijn acht lifehack tips om je spullen nog beter op te bergen. Er zijn heel veel lifehack tips en ik lees ze met alle plezier. Wat mogelijk is probeer ik ook toe te passen en laat mijn creativiteit erop los gaan.

Bron: Pinterest

Ik ben altijd benieuwd naar meer tips. Wat is jouw ultieme lifehack tip?

6 gedachtes over “8 Lifehacks – Opbergen

Geef een reactie

