Primark: P.S. Love 8 Shade Day Eyeshadow Palette

Primark: P.S. Love 8 Shade Day Eyeshadow Palette

voor

Door Samantha – Gisteren was ik mijn oogschaduw paletten aan het opruimen en kwam dit palette van de Primark tegen. Dit palette heb ik al enige tijd geleden gekocht, toen ik in de winkel was trok het doosje mijn aandacht. De vormgeving van het doosje deed me denken aan de palette van Sleek, alleen is deze iets breder. De nude kleuren lieten mijn hartje sneller kloppen en voor de prijs van drie euro kon ik het niet laten liggen. Vandaag review en deel ik mijn mening over dit palette. 20150207_115008_resized

De kleuren in het palette hebben geen namen of nummers. Zoals je ziet bevat het palette vrij zachte tinten die geschikt zijn voor een simpele everyday look. Het palette kun je onder verdelen in aan de linkerkant bruine tinten en aan de rechterkant grijs/blauwe tinten.

De vier kleuren aan de linkerkant Persoonlijk zijn zulke bruin/taupe tinten mijn favoriet. Links bovenin zit een champagne kleurige highlighter met grove glitters. Daarnaast zie je een vrij matte kleur dat een beetje neigt naar licht roze/huidskleur. Links onderin zie je een bruine kleur met hele kleine glittertjes erin. Als laatste kleur in het linker gedeelte vind je naast de bruine kleur een lichte taupe kleur met fijne glittertjes.

De vier kleuren aan de rechterkant Eigenlijk gebruik ik heel weinig grijsblauwe tinten in een everyday oog look. Ik had liever gewild dat er bijvoorbeeld een zwarte kleur in zat, maar goed het kan natuurlijk geen kwaad, je kunt de matte grijze kleur ook gebruiken om te blenden of als basis op de ooglid.  Rechts bovenin, naast de matte lichtroze/ huidskleur  zie je een koele grijze kleur met grove glitters. Daarnaast, dus rechts bovenin zie je bijna dezelfde soort kleur alleen is deze een tint lichter en bevat kleine glitters. Onderin zie je een matte witte kleur, altijd handig om deze in je palette te hebben en als laatst rechts onderin zie je een licht grijze kleur met een blauwe ondertoon. Hieronder zie je de kleuren met flits. Zo krijg je een beeld hoe de kleuren er uit zien met en zonder flits.

20150207_115021_resized

En dan nu, de swatches van de kleuren. In de winkel heb ik dit niet kunnen testen, elk doosje is voorzien van een laag beschermfolie.

20150207_115940_resized

Hierboven zie je alle kleuren op een rij. Helaas zijn de kleuren niet zo sterk gepigmenteerd. De laatste drie kleuren en met name wit, vallen bijna weg en zijn nauwelijks te zien. Ook de bruine kleur is niet zo donker als het in eerste instantie leek. Hierna heb ik eerst oogschaduw basis aangebracht om te kijken of dit verschil zou geven. Helaas gaf dit weinig verschil, de kleuren werden iets donkerder, maar over het algemeen bleef het hetzelfde.

Mijn mening
Het is niet de allerbeste budget palette die ik gezien heb. Door de nude trend heb je zoveel andere budgetmerken die soortgelijke doosjes verkopen dat ik niet zeg: ”WOW dit palette moet je hebben”. Het is een mwaah palette. Dit palette is prima voor meiden die houden van een subtiele ooglook. Hierbij kun je de kleur opbouwen en moet je opletten bij het aanbrengen van deze oogschaduw, dat je je kwast goed aftikt. Vooral de kleuren met de grove glitters kunnen wat korrelig zijn.

Wat vinden jullie van dit palette?  

11 gedachtes over “Primark: P.S. Love 8 Shade Day Eyeshadow Palette

Geef een reactie

