Mijn Indiase sieraden

Mijn Indiase sieraden

Naamloos

Door Samantha – Net als de meeste meiden ben ik dol op sieraden. Ik heb altijd standaard een ring en een ketting om. Zonder deze twee accessoires voel ik me zo leeg. Sieraden zorgen voor dat extra glamour aan je outfit. Door een opvallende sieraad kan je simpele outfit toch eruit springen. Naast dat ik heel veel ‘’Nederlandse’’ sieraden heb, heb ik ook een kleine collectie met Indiase sieraden. Vandaag wil ik jullie mijn Indiase sieraden laten zien en dan met name de kettingen. Deze zijn te vergelijken met een statement ketting. Lekker groot, opvallend en bovendien ontzettend kleurrijk.

foto-3-sieraden

Naast de algemene zilveren en gouden sieraden vind ik de kleurrijke sieraden kenmerkend voor India. Deze sieraden worden gedragen bij een Indiase outfit. Deze outfit is van zichzelf al vaak bewerkt en kleurrijk, zo een ketting zorgt voor een geheel. Een bijpassende set. De zwaardere kettingen worden gedragen bij trouwerijen, niet alleen bij Indiase trouwerijen maar ook bij Marokkaanse, Turkse en Afghaanse trouwerijen zie ik dit soort sieraden steeds meer terugkomen.

Afbeelding 2 sieraden

20150207_113901_resized

Al deze sieraden heb ik uit India gekocht of gekregen van familieleden. Vaak als ik Indiase kleding krijg, krijg ik ook een bijpassende sieraden set erbij. Tegenwoordig kun je de sieraden ook makkelijk hier in Nederland verkrijgen en zelfs ook online. Mijn laatste aanwinst in mjn collectie zijn deze armbanden. In India heb je heel veel armbanden die ook wel bekend staan als bangles. Bovenstaand armbanden zijn net iets anders, deze zijn iets steviger en draag ik geregeld in het dagelijks leven.

20150207_114338_resized

Ondanks dat deze sieraden te vergelijken zijn met een statement ketting, doe ik ze heel weinig om. Ik draag ze alleen als ik een trouwerij heb en ik moet toegeven zelfs op dat moment laat ik ze vaak links liggen. Ik neig heel snel naar mijn dagelijkse zilveren sieraden. Best zonde nu ik eigenlijk erover nadenk want zeg nou zelf de sieraden zien er zo leuk uit.

Wat vind jij van Indiase sieraden?

Volg ons op Bloglovin

9 gedachtes over “Mijn Indiase sieraden

Geef een reactie

