Time for yourself ‘ME Time’

Time for yourself ‘ME Time’

img1421863139297

Door M&S – Je kent het wel als vrouw zijnde heb je zoveel verplichtingen als dochter, moeder, vrouw, collega en vriendin. Je probeert iedereen maar tevreden te houden waardoor je jezelf vaak vergeet. Vergeet niet dat jij er ook mag wezen ! Het is niet erg om een keer aan jezelf te denken en een stap terug te nemen van de wereld. Even een moment waar je tot rust kan komen en alleen bezig bent met jezelf en niets anders. Ook al is dit maar 5 a 10 minuten op een dag. Vandaag delen wij wat tips hoe je ME Time kunt toepassen in het dagelijks leven.

Allereerst is het belangrijk dat je jezelf op nummer 1 zet en hier een prioriteit van maakt. Je mag hierin een beetje streng zijn voor jezelf omdat je het waard bent ! Wat wij al zeiden, wij vrouwen zijn alleen maar bezig met verplichtingen waardoor je jezelf helemaal vergeet. Vergeet niet dat jij ook maar een mens bent, die opgeladen moet worden om verder te gaan met het leven. Daarom is het belangrijk dat je tijd leert inplannen voor jou alleen. Plan ieder dag iets voor jezelf in, iets wat jou gelukkig maakt of waar je tot rust komt. Bijvoorbeeld wandelen in het bos, mediteren, sporten, welness dagje, boek lezen, voorstelling bijwonen etc. Als je weinig tijd hebt denk dan bijvoorbeeld jezelf verwennen met een scrub/masker, knuffelen met je huisdier, muziek luisteren, lekker kop thee/koffie drinken met een tijdschrift erbij, genieten van de natuur of de wolken die voorbij gaan.  

afbeelding2

Let wel op dat je alle rust neemt en bewust bent van de dingen die je ervaart. Een tip: doe lekker je telefoon uit als je een ME Time ingepland hebt, dat geeft ook een heerlijk gevoel. En vergeet niet dat dit jouw tijd is, laat het huishouden even staan en geniet even een moment met jezelf. Hieronder volgen onze persoonlijke ME Time momenten, hoe wij tijd vrij maken voor ons zelf.

ME Time Madhu: Mijn ME Time hangt ervan af hoeveel tijd ik heb. Als ik veel tijd heb dan ga ik lekker winkelen of sporten in een sportschool. Door het sporten vergeet ik even alles om me heen, me oordoppen in en niets houdt me meer tegen hihhi. Als ik niet zoveel tijd heb om iets te ondernemen, geniet ik lekker van een kop thee met een tijdschriftje erbij. Eens in de tijd verwen ik mezelf op een Chinese massage. 

ME Time Samantha: Hoe ik mijn ME Time indeel is elk keer weer anders. Het is afhankelijk van de tijd die ik heb en de plannen. Ik kan mijn me time onderverdelen in twee categorieën binnen en buiten. Binnen: Op een dag heb ik een vast momentje voor mijzelf en dat is het lezen en bekijken van verschillende blogs. Daarnaast probeer ik af en toe wat meer tijd vrij te maken en dan kan ik oprecht genieten van een beauty treatment, een intensieve workout of een hilarisch potje Just Dance. Buiten: in deze categorie is mijn nummer één winkelen. Ik kan hier echt de tijd voor inplannen en vind het heerlijk om alleen rond te neuzen in winkels. Iets wat ik eigenlijk te weinig doe maar wel fijn vind is lange wandelingen maken. Hierdoor kan ik mijn hoofd leegmaken en weer met een frisse blik er tegen aan gaan.

pizap.com14221160447481
Wij zijn benieuwd hoe jij jouw ‘ME Time’ besteedt op een dag ?

2 gedachtes over “Time for yourself ‘ME Time’

Geef een reactie

