Indiase Chai

Indiase Chai

Indiase chai, hoe maak je dat nou ?

IMG-20150113-WA0024_resized

Door Madhu -Vandaag vertel ik jullie hoe je dit klaar kunt maken. Als je het eenmaal onder de knie hebt, ben je binnen 10 minuten klaar.  Hieronder beschrijf ik hoe ik mijn chai iedere dag drink. Je kunt altijd meer of minder ingrediënten toevoegen om de smaak te versterken of juist minder gekruid maken.

Ingrediënten:
250 ml water
2 pickwick (English) theezakjes van 4 gram
1 klein stukje gemberwortel (ongeveer 1 cm)
2 peulen kardemom
3 kruidnagel
1 theelepel venkelzaad
3 eetlepel suiker
250 ml volle melk

Bereidingswijze
Zet de pan met water aan de kook. Voeg de theezakjes erin. Zodra de theezakjes intrekken voeg dan de gemberwortel in stukjes en de overige kruiden/specerijen toe en laat dit koken (ong. 2 minuten).
Voeg nu de melk toe en laat dit ongeveer 4 minuten koken (als de schuim omhoog begint te komen, zet de chai dan op een lager pitje en laat dit verder koken).
Schenk je chai door een zeef in het kopje en je chai is klaar om te drinken 🙂

CYMERA_20150109_200234

Tip:
Ik haal altijd de labels van de pickwick theezakjes eraf omdat je anders het papiertje mee laat koken in je chai, die je vervolgens opdrinkt. De kardemom snijd ik een klein beetje in zodat de kruiden beter opgenomen worden in de chai.

Welke kruiden gebruik jij voor je Indiase Chai?

3 gedachtes over “Indiase Chai

Geef een reactie

